• خبرهای همایش
  • جایزه البرز 1400 در بخش نخبگان، برندگان خود را شناخت
جایزه البرز 1400 در بخش نخبگان، برندگان خود را شناخت

جامعه بیش از هر زمان دیگری نیاز به ترویج اندیشه زنده یاد حسینعلی البرز دارد.

مدیرعامل بنیاد البرز با بیان اینکه جایزه البرز موسوم به نوبل ایرانی با پیشینه‌ای ۶۰ ساله از اندیشه پاک مرحوم حسینعلی البرز نشات گرفته است، گفت: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیاز به ترویج اندیشه مرحوم البرز دارد تا از این رهگذر، گامی مؤثر در جهت تعالی ایران عزیزمان در مسیر دانایی برداشته شود.

به گزارش …، مهندس حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز امروز (جمعه ۱۹ شهریور) در مراسم اعطای جایزه البرز ۱۴۰۰ که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند سبحان را شاکرم که برای سالی دیگر به بنیاد فرهنگی البرز این توفیق را ارزانی داشت تا «جایزه البرز ۱۴۰۰» را در تجلیل از نخبگانِ فرهیخته این مرز و بوم برگزار نماید و از این گذر، گامی مؤثر در جهت تعالی ایران عزیزمان در مسیر دانایی بردارد.
وی با اشاره به اینکه جایزه البرز موسوم به نوبل ایرانی با پیشینه‌ای ۶۰ ساله از اندیشه و سرشت پاک مرحوم حسینعلی البرز نشات گرفته است، افزود: تاکنون چندین هزار نفر از نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی مورد حمایت و تشویق بنیاد فرهنگی البرز قرار گرفته اند.

دبیرکل جایزه البرز تاکید کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیاز به ترویج اندیشه زنده یاد حسینعلی البرز دارد تا از این رهگذر، گامی مؤثر در جهت تعالی ایران عزیزمان در مسیر دانایی برداشته شود.

مهندس ارشدی در خصوص تغییرات اعطای جایزه البرز ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های قبل گفت: در سال ۱۴۰۰ شاهد اعمال تغییراتی در بخش نخبگان جایزه البرز هستیم که «طراحی ساختار دبیرخانه جایزه البرز»، «افزایش رقم نقدی جایزه البرز» و «تغییر نحوه انتخاب نفرات برتر و منتخبین جایزه البرز» از جمله این تغییرات هستند؛ همچنین رقم نقدی جایزه صرفا در بخش نخبگان و مراسم امروز ۲۶ میلیارد ریال است که بیش از ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با تاکید بر اینکه بنیاد البرز تمامی اهتمام خود را بر اجرای این جایزه گذاشته تا از مقام علم تقدیر و تجلیل کند، افزود: در مراسم امروز از ۵۹ نفر از منتخبین جایزه البرز تجلیل می‌شود؛ مراسم اعطای جایزه برای عدم شیوع کرونا و صیانت از سلامت منتخبین بصورت ویدئوکنفرانسی و با حضور ۶ دانشمند برتر برگزار شده است.

مهندس ارشدی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره واقف خیراندیش مرحوم حسینعلی البرز از تمامی سازمان‌هایی که با بنیاد فرهنگی البرز در راستای اعطای جایزه البرز ۱۴۰۰ تلاش کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

مرحوم حسینعلی البرز

تابلوی تصویر مرحوم البرز که توسط استاد مخبر به صورت همزمان و زنده در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در حضور حاضرین در سالن همایش با تکنیک رنگ و روغن خلق شد.
تازه‌ترین نوشته‌ها