در آئین اعطای نخستین نشان عالی دانش که در روز دوشنبه مورخ 8 خرداد ماه 1402 با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه تهران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در محل دانشگاه تهران برگزار گردید، 12 استاد برجسته کشوری مفتخر به دریافت نخستین نشان عالی کشور شدند که از این میان دکتر محمد حسین نصر اصفهانی دانشمند منتخب جایزه البرز 1402 و رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی به عنوان چهره برجسته علمی کشور یک نشان را به خود اختصاص داد.

دکتر محمدحسین نصر اصفهانی، متولد سال ۱۳۴۵ شهر اصفهان دارای درجه دکترای تخصصی جنین‌شناسی بالینی و رئیس پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان در این شهر است. ایشان که انجام فعالیت‌های مهم علمی در زمینه شبیه‌سازی حیوانات، تولید و تکثیر حیوانات با پتانسیل ژنتیکی خوب و سلول‌های بنیادی را در کارنامه علمی خود ثبت کرده است مسئول پروژه شبیه‌سازی گوسفند برای نخستین بار در خاورمیانه نیز است.

لازم به ذکر است دکتر نصر اصفهانی در آئین شصت و یکمین سال جایزه البرز که در نیمه اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شده بود، به عنوان یکی از دانشمندان برتر کشور موفق به کسب جایزه البرز 1402 موسوم به نوبل ایرانی گردید.