برندگان جایزه البرز 1401/ دانشمندان

بنیاد فرهنگی البرز خود را متعهد می‌داند با اهداء“جایزه البرز” ضمن نکوداشت یاد و خاطره مرحوم استاد حسینعلی البرز، آنان که با کسب علم به اعتلای نام ایران می‌اندیشند را گرامی داشته و با اشاعه بینش و منش متعالی مرحوم البرز، زمینه شکوفایی و رشد هرچه بیشتر جوانان خلاق، فعال و برومند را برآورده سازد.

امروزه جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و اندیشه زنده‌یاد البرز دارد تا همانند ایشان، خیّرین و واقفین در مسیر پیشرفت علمی مشارکت فعال­تری داشته باشند تا از این رهگذر، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعداد نخبگان علمی کشور و اعتلای نام ایران عزیزمان باشیم.

سفره سبز خدا

در ایران‌زمین از دیرباز زنان و مردان نیکوکار و فرهیخته‌ای زیسته‌اند که داشته‌ها و اموال خود را سخاوتمندانه صرف خدمت به مردمان و اعتلا و سربلندی سرزمین خود  کرده‌اند. طیف وسیعی از امور خیرخواهانه اعمّ از احداث بناهای عام‌المنفعه، اطعام مساکین، کمک به درمان بیماران، رهانیدن اسیران و زندانیان از بند، و نیز خدمات فرهنگی و علمی را شامل می‌شود. در این میان اندک‌شمارند، کسانی که توجه ویژه‌ای بر خدمات علمی، فرهنگیِ جاری و مستمر داشته باشند که از جمله در عصر ما باید از شادروان حسینعلی البرز مؤسس بنیاد فرهنگی البرز نام برد. او که جایگاهش در آسمان، یقیناً بر سر سفره‌ی سبز خدا، کنار بزرگان و نیکان جاودانه است و یادش در زمین تا همواره به نیکی و بزرگی و مهر بر زبانها جاری.

برندگان جایزه البرز / دانشمندان
دکتر مریم حسینی
دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی
دکتر امید اخوان اشرفیه
دکتر نیما رضائی
دکتر مهران رضایی