برندگان جایزه البرز 1402/فناوران

بنیاد فرهنگی البرز در طول حدود 60 سال فعالیت پر افتخار خود، همواره در مسیر شناسایی نخبگان و دانشمندان کشور و تقدیر از آن‌ها حرکت نموده است. مرحوم حسینعلی البرز، کلیدی ترین ابزار برای کاهش آلام بشری، ارتقای رفاه، اعتلای فرهنگ و ارتقای جایگاه و آبروی ایران را پیشرفت‌های علمی دانسته و همه دارایی خود را برای تحقق این آرمان بلند وقف کرده است.

ساسان آسیایی، دارای دو ثبت اختراع

نعیم جلالی، جشنواره جهش تولید دانشگاه

علیرضا دانشور، مخترع پلتفرم تشخیص زودهنگام طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها

هادی عطاپور، استاد برتر آموزشی دانشگاه

محمد فصیحی، دارای ۱۲ مورد پروژه های صنعتی خاتمه‌یافته

تورج محمدی، استاد نمونه کشوری

رامین هاشمی، نویسنده ۱۲۰ مقاله علمی

بنیاد فرهنگی البرز ، درآمدش را برای اعطای جوایز البرز از اجاره رقبات یا همان ساختمان‌های خریداری شده توسط مرحوم حسینعلی البرز به دست می آورد. و مازاد درآمدها نیز برای افزایش اموال موقوفه سرمایه گذاری شده و همه ساله با توجه به افزایش دارایی‌ها و درآمد بنیاد نسبت به افزایش میزان جوایز اقدام می‌شود.

قابل توجه اینکه از میان نیات متنوع واقفان تنها یک درصد به وقف علمی اختصاص دارد. امید است با انگیزه بخشی رویدادهایی مانند اعطای جایزه البرز نیات واقفان به سمت وقف های علمی سوق پیدا کند.

بخشی از سخنان مدیرعامل بنیاد البرز در نشست خبری جایزه البرز 1402

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان

حیدر ارشدی در این نشست خبری با اشاره به نیات خیرانه مرحوم حسینعلی البرز، اظهار کرد:

ایشان قبل از وقف بنیاد البرز با اقداماتی همچون اهدای تجهیزات اتاق عمل به برخی از بیمارستان ها، کمک به زلزله زدگان فارس، ساخت آب انبار و چاه در مسیر کاروان ها و کمک به گرسنگان آفریقا و سیل زدگان پاکستان کوشیده بود تا به واسطه اموال خویش از آلام بشری کم کند.

آن واقف خیراندیش در سال 1342 به منظور اعتلای جایگاه علم و دانش در ایران، تمام اموال خود را برای راه اندازی بنیاد و اعطای جایزه البرز وقف کرد و در اعطای این جایزه سن، جنسیت، جغرافیای سکونت و هیچ محدودیت دیگری را در نظر نگرفت بلکه تاکید آن مرحوم برای اعطای جایزه البرز حرکت در مسیر اعتلای علمی ایران، کاهش آلام بشری و ارتقای سطح زندگی مردم بود.