• نشست ها
  • تفاهم‌نامه همکاری بنیاد فرهنگی البرز و سازمان دانشجویان
تفاهم‌نامه همکاری بنیاد فرهنگی البرز و سازمان دانشجویان

تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک ‏مابین سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و بنیاد فرهنگی البرز با هدف ترویج فرهنگ علمی و جایگاه مقام علم و عالمان از طریق شناسایی، معرفی، حمایت و تجلیل از نخبگان دانشگاهی کشور اعم از اساتید و دانشجویان امضا شد.
سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با بنیاد فرهنگی البرز با اشاره به اینکه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، متولی توسعه و تقویت شبکه دانشجویی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور است گفت: این سازمان با هدف ایجاد و تقویت این شبکه، تاسیس شده و فعالیت می‌کند، که در دهه سوم عمر خود با تحول‌های چشم‌گیر درونی و بیرونی رو‌به‌رو شده است.
عباسی افزود: در طی تلاش و همراهی همکاران ما در شعب این سازمان در سراسر کشور، اعضای فعال و پویایی جذب شدند که در هویت‌سازی و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف نقش حائز اهمیتی ایفا کرده و می‌کنند.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی برای ما ایجاد بستر، ظرفیت و سازوکاری مناسب جهت شناسایی استعدادهای دانشجویی، توانمندسازی دانشجویان، حمایت و تقویت فعالیت‌های دانشجویی است.
عباسی اذعان داشت: همانطور که جهاد دانشگاهی وظیفه‌ی نقش‌آفرینی جدی در حوزه‌های علم و فناوری، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در جامعه دارد، در حوزه دانشجویی، نیز انجام این وظایف بر عهده‌ی سازمان دانشجویان است.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های مختلف و به‌طور جدی‌تر در بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید جدی بر استفاده از ظرفیت و توانایی‌های جوانان دارند، اما متاسفانه برخی سیاست‌ها و رفتارها به‌گونه‌ای است که ایجاد دافعه کرده و باعث گریز جوانان می‌شود. در این بین وظیفه نهادهای انقلابی همچون جهاد دانشگاهی این است که با تسهیلگری کارآمد و موثر، شرایطی را فراهم کنند که به‌رغم وجود برخی ناملایمت‌ها و مشکلات در حوزه‌های مختلف، زمینه‌ و بستر مناسب فعالیت دانشجویان در فضای کشور را ایجاد نمایند و این مهم نیاز به حمایت و توجه بیشتر دارد چرا که نمی‌توان صرفا با حرف و شعار دانشجویان را به سمت فعالیت در داخل کشور جذب کرد.
وی ادامه داد: تا حدودی این ساختار و سازوکارهای حمایت‌گر در جهاد دانشگاهی ایجاد شده و دانشجویانی که ایده خلاقانه و نوآورانه و یا طرح پژوهشی داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند.
سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بیان کرد: یکی از سیاست‌های ما ایجاد تعامل موثر و کارآمد با سازمان‌ها و مراکز مختلفی که از امکانات لازم برای حمایت از ایده‌های دانشجویی هستند، بوده و با استفاده از ظرفیت هم‌افزایی و مشارکت بین مجموعه‌ها حمایت بیشتری از دانشجویان به‌عمل آوریم.
وی با بیان اینکه سابقه‌ و عملکرد بنیاد فرهنگی البرز، نشان از توانمندی‌های بالای این نهاد غیردولتی و مردم‌نهاد برای حمایت از دانشجویان دارد گفت: امید است با امضای این تفاهم‌نامه اتفاقات خوبی رقم بخورد و بتوانیم با همکاری این دو نهاد با یکدیگر، گام‌های موثری در این راستا برداریم.
حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متراکم در مجموعه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی وجود دارد که اگر با مجموعه‌های ‌هم‌سو با ماموریت‌های خود گره بخورد، می‌تواند از طریق هم‌افزایی‌های ارزنده، فعالیت‌های با کیفیت و مثمرثمری در سطح کشور برای جوانان داشته باشد. فعالیتی که هدف مشترک بسیاری از مجموعه‌های دولتی، عمومی و غیردولتی است، تا بتوانند جوانان کشور را نسبت به کار جهادی ترغیب کرده و بستر مناسب برای فعالیت آن‌ها ایجاد کنند.
ارشدی افزود: امیدوار هستیم که شکل‌گیری این تعامل میان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و بنیاد فرهنگی البرز منجر به آشنایی بیشتر دانشجویان با ماموریت بنیاد فرهنگی البرز، یعنی تشویق دانشجویان برای ادامه و استمرار مسیر علمی و انگیزه‌بخشی و ترغیب آن‌ها به کارهای خیر بشود.
وی افزود: با وجود مراکز و مجموعه‌های متعدد و مرتبط با سازمان دانشجویان، بیشتر و قوی‌تر می توان در امر فرهنگ‌سازی ورود پیدا کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: همکاری با سازمان دانشجویان به عنوان پرچمدار حوزه دانشجویی منجر به ترویج این نگاه و رویکرد در جامعه شود.
مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز با اعلام خبر آغاز پنجاه‌ونهمین همایش ملی جایزه سال بنیاد البرز با هـدف تقدیر از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب برتر سراسر کشور گفت: با توجه به ظرفیت پیش‌بینی شده و موجود در بنیاد امیدواریم بتوانیم تقدیری شایسته از دانشجویان داشته باشیم.

مرحوم حسینعلی البرز

تابلوی تصویر مرحوم البرز که توسط استاد مخبر به صورت همزمان و زنده در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در حضور حاضرین در سالن همایش با تکنیک رنگ و روغن خلق شد.
تازه‌ترین نوشته‌ها