• گزارش ها
  • وقف علمی زمینه ساز خوداتکایی و استقلال
وقف علمی زمینه ساز خوداتکایی و استقلال

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سومین همایش ملی خیر ماندگار با اشاره به نیات جدید در حوزه وقف گفت: در جایزه علمی البرز نمونه آن را کاملا می‌بنیم که واقف برای علم و کارآفرینی هر آنچه را که داشته معطوف کرده است و وقف او در امور در مسیر علم است.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، سومین همایش ملی خیر ماندگار با موضوع مطالعه و ارزیابی نظام حکمرانی امور خیر در ایران در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ در سالن اجتماعات ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
در بخشی از مراسم افتتاحیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی گفت: کار خیر در نگاه دینی ما دارای عناصر و مؤلفه‌های خاصی است و در دید اومانیستی و بشری اگر نفع خود را تماماً در نظر نگیرید و نفع دیگران را در نظر بگیرید اصطلاحاً کار خیر انجام داده‌اید ولی در نگاه دینی ما نیت قربت و خلوص آن مطرح است.

وی با اشاره به پیشینه موقوفات و امور خیریه در ایران گفت: به خاطر مؤلفه الهی بودن، وجهه‌های امر خیر در ایران اسلامی زیاد است. بیشتر از ۸۰۰ نیت واقف احصا شده است و اتفاقاً ما نیات جدید هم کم نداریم. وقتی به بنیاد فرهنگی البرز نگاه می‌کنیم می‌بینیم که مرحوم حسینعلی البرز با نیت خودش در زمان خودش چه ها کرده است. ایشان هر آنچه داشته برای جایزه علمی نونهالان، نوجوانان، صاحبان اختراع و اندیشه وقف کرده است و پرچم این واقف عزیز هرروز بلندتر می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: من امروز در همین مکان تقاضا می‌کنم به نیات خیری که ما را به استقلال می‌رساند و پرچم خوداتکایی کشور را بلند می‌کند که همان دانش و تولید بومی با فکر و ذهن جوانان کشور است، اهمیت داده شود.

مرحوم حسینعلی البرز

تابلوی تصویر مرحوم البرز که توسط استاد مخبر به صورت همزمان و زنده در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در حضور حاضرین در سالن همایش با تکنیک رنگ و روغن خلق شد.
تازه‌ترین نوشته‌ها