• گزارش ها
  • تجلیل از 59 نخبه ایرانی در پنجاه و نهمین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی البرز
تجلیل از 59 نخبه ایرانی در پنجاه و نهمین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی البرز

مراسم اعطای جایزه البرز ۱۴۰۰ با حضور ۶ دانشمند برتر این جایزه برگزار شد و همچنین از ۵۳ نخبه دیگر به صورت غیرحضوری تجلیل بعمل آمد.

به گزارش …، مراسم اعطای جایزه البرز ۱۴۰۰ امروز جمعه ۱۹ شهریور با حضور ۶ دانشمند برتر این جایزه به‌صورت مجازی برگزار شد؛ در این مراسم، دکتر امیرعلی حمیدیه در رشته خون و سرطان کودکان از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر لیلا آزادبخت در رشته علوم تغذیه از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر کریم مجتهدی در رشته فلسفه از دانشگاه تهران، دکتر رحمت ستوده قره‌باغ در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه تهران، دکتر امیررضا خویی در رشته مهندسی عمران از دانشگاه شریف و دکتر احمد شعبانی در رشته شیمی از دانشگاه شهید بهشتی به‌عنوان دانشمندان برگزیده جایزه البرز ۱۴۰۰ انتخاب شدند که جایزه ویژه به دکتر حمیدیه اعطا شد؛ دانشمندان برگزیده پس از تقدیر و تجلیل ‌به‌صورت کوتاه به بیان سخنانی پرداختند.
دکتر کریم مجتهدی در این مراسم با تشکر از بنیاد فرهنگی البرز برای اعطای جایزه به نخبگان و دانشمندان ایرانی، اظهار کرد: من هنوز خودم را یک دانشجو می‌دانم و برای اعتلای علم تلاش می‌کنم.

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر رحمت ستوده قره‌باغ تصریح کرد: من این جایزه را به معلمان و به خانواده، همسر و فرزندانم تقدیم می‌کنم که تمام موفقیت‌هایم متعلق به آنهاست.

دکتر لیلا آزادبخت در بخش دیگری از این مراسم گفت: من در ابتدا خدا را شاکرم که توفیق داد تا خدمت‌گذار جامعه باشم؛ همچنین از مرحوم البرز تشکر می‌کنم که چنین وقفی را ایجاد کردند و از سازمان‌هایی که با این بنیاد همکاری می‌کنند نیز تشکر می‌کنم؛ همچنین از خانواده، همسر، فرزندانم و اساتیدم تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم بیش از پیش خدمت‌گذار مردم باشم.

در ادامه این مراسم، دکتر امیررضا خویی تصریح کرد: من جوایز مختلفی در این سال‌ها گرفتم؛ این جوایز مخصوص من نیست و یک گروه تحقیقاتی زحمت کشیده‌اند؛ واقعا بدون آنها این موفقیت‌ها، امکان‌پذیر نبود؛ این جایزه را به همسرم تقدیم می‌کنم و همچنین از بنیاد البرز به خاطر این جایزه تشکر و قدردانی می‌کنم.

دکتر احمد شعبانی در بخش دیگری از این مراسم گفت: بنیاد البرز از نوبل کوچک‌تر است، اما اهدافش همپای نوبل هست؛ از بنیاد البرز بابت کار بسیار بزرگش تقدیر می‌کنم.
وی افزود: جوایز علمی نشان‌دهنده پویایی و زنده بودن یک جامعه بوده و به عبارتی صدای دانشمندان در جامعه است؛ این صدا سبب می‌شود تا نوجوانان و دانشجویان که آینده‌ساز جامعه اسلامی هستند با باور بیشتر شتابان راه خود را بپیمایند؛ مجددا از بنیاد البرز تشکر می‌کنم و انشالله خدا توفیق دهد تا مسئولیت اجتماعی این جایزه را در جایگاه خودمان حفظ کنیم‌‌.

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر امیرعلی حمیدیه با تشکر از بنیاد البرز، تصریح کرد: درود می‌فرستم به روح مرحوم البرز که باعث شدند تا اینجا باشیم؛ جایزه‌ام را به بیمارانی تقدیم می‌کنم که بر بالینشان علم آموختم و باعث پیشرفت ایران در زمینه سلول‌های بنیادی شدند.

در ادامه این مراسم، دکتر ناصر سیم‌فروش از برگزیدگان جایزه البرز در دوره‌های قبل نیز اظهار کرد: من جوایز متعددی را گرفته‌ام اما این جایزه (جایزه البرز) برای من ارزش بالایی دارد، زیرا مرحوم البرز اولین کسی بود که تمام دارایی خود را برای ارتقای علم وقف کرده است.
رئیس شورای سیاستگذاری جایزه البرز تاکید کرد: اهمیت این جایزه در این است که مردمی بوده و از هیچ منبعی برای این جایزه استفاده نشده و تماما از دست رنج مرحوم حسینعلی البرز بوده است.

در ادامه این مراسم، دکتر مهدی مقیمی دبیر هیئت انتخاب جایزه البرز ۱۴۰۰ به بیان جزئیاتی از نحوه انتخاب برگزیدگان جایزه البرز ۱۴۰۰ پرداخت.

در پایان این مراسم، چهار نفر از برگزیدگان جایزه البرز ۱۴۰۰ به نمایندگی از ۵۳ برگزیده دیگر شامل نوآوران، دانشگاهیان و حوزویان، به‌صورت ویدیوکنفرانسی به بیان نظرات خود پرداختند.

مرحوم حسینعلی البرز

تابلوی تصویر مرحوم البرز که توسط استاد مخبر به صورت همزمان و زنده در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در حضور حاضرین در سالن همایش با تکنیک رنگ و روغن خلق شد.
تازه‌ترین نوشته‌ها