• گزارش ها
  • ضرورت هدایت موقوفات به‌سمت توسعه علمی کشور
ضرورت هدایت موقوفات به‌سمت توسعه علمی کشور

اهتمام جدی سازمان اوقاف بر تقویت جایزه البرز

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر ضرورت هدایت موقوفات به‌سمت توسعه علمی کشور، گفت: ما بر تقویت این جایزه اهتمام جدی داریم و باشد که دانشمندان از این فرصت برای ترویج علم استفاده کنند.

به گزارش …، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز جمعه (۱۹ شهریور) در مراسم اعطای جایزه البرز ۱۴۰۰ که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: مفتخرم که مراسم اعطای جایزه البرز در سال ۱۴۰۰ را برگزار می‌کنیم؛ امسال همزمان با پنجاه و نهمین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی البرز از ۵۹ نخبه کشور شامل ۶ دانشمند و ۵۳ دانشجو، طلبه و مخترع تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اعطای ۲۶ میلیارد ریال به ۵۹ برگزیده جایزه البرز، گفت: در کنار یک جایزه ویژه ۱۵۰ میلیون تومانی به هر یک از دانشمندان برگزیده ۱۱۰ میلیون تومان، به هر یک از مخترعین برگزیده ۴۰ میلیون تومان و به هر یک از دانشجویان و طلاب برگزیده ۳۵ میلیون تومان اهدا می‌شود؛ همچنین در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان نیز که در نیمه دوم سال برگزار می شود، به ۵۹ دانش‌آموز برتر به هر یک از آنها مبلغ ۱۰ میلیون تومان اعطا خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: مرحوم حسینعلی البرز در بدو انقلاب از امام راحل می‌خواهد که هیئتی را برای اداره موقوفه البرز بگمارند؛ از ابتدای انقلاب تاکنون این جایزه برگزار شده و سعی کرده‌ایم از نیت واقف منحرف نشویم؛ نکته مهم این است، هرچه از طریق جایزه البرز به برگزیدگان اعطا می‌شود از محل عواید موقوفه البرز بوده و با استفاده از منافع موقوفه، این جوایز به نخبگان کشور اعطا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با تاکید بر ضرورت هدایت موقوفات به‌سمت توسعه علمی کشور، افزود: امروزه واقفان محترم به نیت توسعه علم کشور را اهمیت می‌دهند؛ ما نیز از همه واقفان تقاضا می‌کنیم که با وقف خود برای پیشرفت انقلاب و بومی‌سازی دانش و رفع تحریم‌ها تلاش کنند.

وی با اشاره به ضرورت مسئله علم‌آموزی از نگاه دین، گفت: «پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که طلب علم واجب است»؛ در اینجا واجب عینی است، زیرا در حال حاضر نیازمند گسترش علم هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: ما بر تقویت این جایزه اهتمام جدی داریم و باشد که دانشمندان از این فرصت برای ترویج علم استفاده کنند.

مرحوم حسینعلی البرز

تابلوی تصویر مرحوم البرز که توسط استاد مخبر به صورت همزمان و زنده در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در حضور حاضرین در سالن همایش با تکنیک رنگ و روغن خلق شد.
تازه‌ترین نوشته‌ها