• جایزه البرز نخبگان
  • جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان با تقدیر از برترین های علمی کشور به کار خود پایان داد
جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان با تقدیر از برترین های علمی کشور به کار خود پایان داد

همایش ملی شصت و یکمین سال جایزه البرز در بخش نخبگان، عصر جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور برگزیدگان در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

امروز شاهد اجرای امینانه نیت چهره ماندگار وقف علمی کشور در آیین اعطای جایزه البرز هستیم

در ابتدای این مراسم، دکتر حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز طی سخنانی اظهار کرد: درود می‌فرستم محضر تمامی دانشمندان، نخبگان، مسئولان و بزرگان عرصه علم و ادب این مرز و بوم که در آئین تجلیل از مقام عالمان و شایستگان علمی کشور حضور یافته‌اید. در ایران‌ زمین از دیرباز زنان و مردان نیکوکار و فرهیخته‌ای وجود داشته‌ و دارند که داشته‌ها و اموال خود را بی‌دریغ، انفاق و صرف خدمت به هم‌نوعان خویش کرده‌اند.

وی افزود: خدمات این‌گونه افراد که همچون «صدقه جاریه» تا نسل‌ها ادامه می‌یابد، معمولاً طیف وسیعی از امور خیرخواهانه را شامل می‌شود. اما در این میان اندک‌شمارند، کسانی که توجه ویژه‌ای بر خدمات علمی داشته باشند که از جمله در عصر ما، باید از شادروان حسینعلی البرز مؤسس بنیاد فرهنگی البرز نام برد که امروز شاهد اجرای امینانه نیت این چهره ماندگار وقف علمی کشور در آیین اعطای جایزه البرز هستیم.

ارشدی ادامه داد: زایش و رویش جایزه البرز با پیشینه و دیرینه‌ شصت ساله، از اندیشه‌ پاک و سرشتِ نیک‌ِ زنده‌یاد حسینعلی البرز نشئت گرفته است. ایشان در سال ۱۳۴۲ شمسی تمام اموال خود را با تأسیس بنیاد فرهنگی البرز به منظور توسعه فرهنگ علم و دانش و حمایت از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و دانش‌آموزان برتر کشور وقف کردند تا برای تسکین آلام بشری، رفاه زندگی انسانی و ارتقای حیثیت ایرانی در جامعه جهانی، عزت و افتخار کسب کنند.

وی تصریح کرد: بیش از نیم قرن از عمر اقدام مرحوم البرز به عنوان مبتکر جایزه نوبل ایرانی می‌گذرد. بذر نیکویی که از سوی این بزرگمرد خوشفکر دنیای وقف کاشته شد، اکنون به درختی استوار و تناور بدل شده که در سایه‌سار آن، به مقام علمی هزاران دانش‌آموز، دانشجو، پژوهشگر و دانشمند نخبه‌ ایران‌زمین، ارج نهاده شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: جایزه البرز به عنوان ثمره این بنیاد و قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور، برخاسته از ایمان، انگیزه و اراده است که قصد دارد در مسیر حمایت از فکر و اندیشه‌ نخبگان، راهنما و شوق آفرین بوده و موجب تقویت روحیه و اراده دانش‌پژوهی جامعه علمی شود. خداوند علیم را سپاسگزارم كه برای سالی دیگر به بنیاد فرهنگی البرز این توفیق را ارزانی داشت تا «شصت و یکمین سال جایزه البرز در بخش نخبگان» را با شأنیتی متناسب با منزلت برترین های علمی این مرز و بوم عملیاتی کند تا از این گذر، گامی مؤثر در جهت تعالی ایران عزیز در مسیر دانایی برداشته باشد.

وی بیان کرد: شیوه اجرای نیت واقف در بنیاد فرهنگی البرز از طریق برگزاری سالیانه همایش‌های ملی در دو بخش نخبگان و دانش‌آموزی حاصل می‌شود. در سال جاری، مراسم اهدای جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان با هدف تجلیل از دانشمندان، فناوران، دانشگاهیان و حوزویان برتر کشور، امروز ۱۵ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و تمهیدات برگزاری جایزه البرز در بخش دانش‌آموزی نیز با هدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر کشور، در آبان ماه سال جاری در دستور کار قرار دارد.

ارشدی اظهار کرد: در مراسم امروز و مقارن با شصت و یکمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، از ۶۱ نفر از نخبگان برتر کشور شامل چهار دانشمند، دو دانشمند جوان، هشت مخترع و فناور، هفت طلبه علوم دینی، ۱۰ دانشجوی علوم پزشکی و ۳۰ دانشجوی علوم پایه، علوم انسانی، علوم فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر تقدیر می‌شود. رقم نقدی جایزه البرز ۱۴۰۲ بیش از شش میلیارد تومان تعیین شده که در بخش دانشجویان و حوزویان هر نفر ۷۵ میلیون تومان و در بخش مخترعان و فناوران هر نفر ۱۱۰ میلیون تومان است که همراه با گواهی و تندیس البرز به آنها اعطا می‌شود. در بخش دانشمندان جوان نیز جایزه نقدی هر نفر ۲۰۰ میلیون تومان و در بخش دانشمندان ۳۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که همراه با گواهی و نشان جایزه البرز به ایشان تقدیم می‌شود.

دبیرکل جایزه البرز افزود: در مراسم امروز، با اعطای جوایز ایشان، شاهد درخشش بیش از پیش این عزیزان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی برای اعتلای میهن عزیزمان خواهیم بود. در پایان یاد و خاطره واقف نیک‌سرشت زنده‌یاد حسینعلی البرز را که با نیتی شریف، این بنیاد را بنیان نهاد، گرامی می‌دارم. همچنین، از همه حضار به‌ویژه نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و تمامی دستگاه‌های همکار شامل بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و رسانه ملی تقدیر و تشکر می‌کنم.

علم را با ایمان تلفیق کنید

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی نیز در این همایش با بیان اینکه علم از مقوله نور است همان طور که خدا از جنس نور است «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ»، اظهار کرد: در بهشت هم تبادلات بر مبنای نور انجام می‌شود. خداوند در سوره مبارکه نور آیه 9 می‌فرماید: «هَل یَسْتَوی الذِینَ یَعْلمُونَ و الّذِینَ لا یَعْلمُونَ؛ آيا كسانى كه مى‌دانند باكسانى كه نمى‌دانند يكسانند؟!».

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امام کاظم(ع) به هشام فرمودند: تفکر و تعقل صحیح با علم توأم است. این یعنی بدون علم صحیح نمی‌توان ساختمان بنا یا بیماری را درمان کرد یا اختراعی را بنیان بنهیم و دانشی تربیتی را بسط داده یا جامعه را اداره کنیم.

وی خطاب به برگزیدگان شصت و یکمین جایزه البرز در بخش نخبگان، گفت: پنجره وجودی خودتان را به سمت خدا بازتر کنید و خداشناس‌تر شوید. اگر علم تجربی دارید با ایمان موحدانه تلفیق کنید که اینچنین علم شما اثری بی‌بدیل برای امروز و آینده بر جای می‌گذارد.

حجت‌الاسلام خاموشی تأکید کرد: انسان‌هایی که به جنات عدن می‌رسند تبادل نوری دارند و در مقابل انسان‌هایی که به این عرصه ورود نکنند تبادل ناری (آتش) دارند. به هر میزان از نور دریافت کنیم پیشرفت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد فرهنگی البرز در همه این شش دهه با قید استقلال مالی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: بنیاد البرز یک قید دارد و آن این است که واقف چنین گفته که هیچ مالی داخل وقف من نشود و هر چه در این بنیاد برای نخبگان به دست می‌آید متعلق به وقف مرحوم البرز است. البته مدیران در طول زمان برای بهره‌وری اموال موجود بنیاد تلاش بسیار کرده‌اند. در سال آینده نیز جایزه نخبگان در همه ردیف‌ها و برای همه نفرات افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب مسیر مشخصی را ریل‌گذاری کردند و آن دانش‌افزایی نسل جوان و تولید علم است؛ خوشبختانه، رتبه ایران در برخی شاخه‌های علم زبانزد جهانی است و با پیگیری مجدانه آنها که درصدد دانش‌افزایی کشور هستند، باز هم این مسیر مستمر خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از شاخه‌های دانش بنیان بواسطه سنت حسنه وقف و نیات واقفان خیراندیش مورد حمایت قرار گرفته و بسیاری از افق‌های دور علمی بواسطه وقف نزدیک شده است.

حجت‌الاسلام خاموشی در پایان خاطرنشان کرد: ایران در عین آنکه بیش از چهار دهه مورد تحریم‌های مختلف قرار گرفته اما با سرعت و قوت، مسیر رشد و پیشرفت علمی را طی می‌کند و این مسیر با جدیت استمرار دارد چون قدرت و ثروت در گروی دستیابی به علم است. شما نخبگان توان حل و رفع عمده چالش‌های پیش روی جامعه ایرانی را دارید و می‌توانید با تولید علم درون‌زا و داخلی به زندگی بهتر و شاداب‌تر ایرانیان کمک کنید.‌

فرهنگ ایرانیان جستجوگراست/ دیپلماسی علم آموزش داده شود

بنابر این گزارش، دکتر بهرام عین‌اللهی در ادامه این آیین با بیان اینکه ما تاریخ پرافتخار ایثار و فداکاری را به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه کرده‌ایم، اظهار کرد: این فرهنگ تاریخی را باید حفظ کرد و گسترش داد. از نکات مهم این فرهنگ، مربوط به علم و دانش است. تاریخ علم و دانش در فرهنگ اسلام غنی و پرافتخار است و چهره‌های بزرگی را تربیت کرده است چنان که امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: العلمُ السلطان.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امروز قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه متعلق به ایران است که این را مرهون انقلاب اسلامی هستیم چراکه پیش از آن چنین جایگاهی نداشتیم، امروز ۲۲ هزار عضو هیئت علمی و ۲۷۰ هزار دانشجو در حوزه سلامت و نیز سه هزار استاد برجسته دارای بورد تخصصی داریم و در بسیاری از رشته‌ها مثل سلول‌های بنیادین آغازگر بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: امروز درباره مهاجرات نخبگان نگرانی بسیار وجود دارد، باید از قبل از دانشگاه درباره دیپلماسی علم سخن بگوییم و آن را نهادینه کنیم. دیپلمات‌ یک خصیصه مهم دارد و آنکه هرگز کشور خود را نمی‌فروشد و همیشه به میهن خود وفادار است امروز در علم به تربیت دیپلمات‌های علمی نیاز داریم. رفت و آمد به مجامع علمی و تجربه میادین علمی دیگر کشورها خوب است اما در کنار این باید روحیه وفاداری و خدمت به مردم در نخبگان ایجاد و نهادینه شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه با نیت خیران اتفاقات خوبی در عرصه پزشکی افتاده است، تصریح کرد: چنان که بسیاری از درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و دانشکده‌های پزشکی با همین حمایت‌های خیرانه تاسیس و فعال شده است.

وی با بیان اینکه اقدام مرحوم البرز ابتکاری مومنانه در حوزه علم است، خاطرنشان کرد: خوب است خیران فعالیت‌های خیرانه خود را با نیازهای مردم همسو و همراه کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نشان ملی مسئولیت اجتماعی در حوزه خیران در دست طراحی است، یادآور شد: هیچ کار خیری کوچک نیست و ما نیز در حوزه سلامت از هر میزان کمک و حمایت خیرانه استقبال می‌کنیم. علاوه بر این امروز به کار تیمی نیاز است که باید تقویت شود.

در ادامه این آیین و در بخش نخست تقدیرها از شش دانشمند نخبه ایران اسلامی که سال‌ها در حوزه علم و فناوری کشور تلاش کرده و تحقیقات و کتب فراوانی در این زمینه دارند با حضور دکتر بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پروفسور ناصر سیم‌فروش، پدر علم ارولوژی ایران و منتخب سال های گذشته جایزه البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز تقدیر به عمل آمد که اسامی آنها به شرح ذیل است:

برترین‌ها در بخش دانشمندان

دکتر مهدی سهرابی، پدر علم فیزیک پزشکی ایران

دکتر عبدالعظیم کریمی، دکتری روانشناسی

دکتر بهروز مینایی، دکتری کامپیوتر و هوش مصنوعی

دکتر محمدحسین نصراصفهانی، دکتری جنین‌شناسی بالینی

برترین‌ها در بخش دانشمند جوان (زیر ۴۰ سال)

دکتر علی اسفندیار، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف

دکتر مجید سیاوشی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت

دکتر مهدی سهرابی در این آیین با بیان اینکه ارزش جایزه البرز به این است که دانشمندان را می بیند، گفت: کشف و شناساندن دانشمندان اهمیت دارد؛ این روزها دائما از مهاجرت استادان و نخبگان سخن می‌گویند اما شما نخبگان جوان وقتی به نخبگی نائل شدید وظیفه‌ای ملی دارید و نباید با مشکلات مأیوس شوید!

وی تأکید کرد: نیم قرن است که در داخل و عرصه بین‌الملل فعالیت کرده‌ام و حتی در شرایطی به من توهین شد اما کشور را ترک نکردم؛ از شما نخبگان جوان تقاضا دارم که جوانان هم‌نسل را هم تشویق و به میدان خدمت و اعتلای کشور وارد کنید و پشتیبان کشتی رو به جلوی پیشرفت علمی کشور باشید نه آنکه این کشتی را غرق کنید!

دکتر عبدالعظیم کریمی نیز در سخنانی کوتاه گفت: شایستگی‌های اقدام مرحوم البرز در تاریخ ماندگار است و نشان می‎‌دهد هر چه نیت خالص‌تر باشد، ماناتر خواهد شد.

دکتر بهروز مینایی نیز بیان کرد: ما می‌توانیم با استفاده از هوش مصنوعی در مسیر انقلاب پنجم صنعتی که طلیعه‌اش نمایان شده، با همت نخبگان جوان به جایگاهی والا برسیم. اگر دانشی را هم از جایی می‌گیریم در وطن بکار بگیریم و در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی همگام و همراه باشیم.

دکتر محمدحسین نصراصفهانی نیز با درود به روح والای مرحوم حسین‌علی البرز، گفت: تنها با کار گروهی است که می‌توان مرزهای دانش را توسعه داد، من نیز آنچه را به دست آورده‌ام با همکاری مجموعه نیروهای جوان پژوهشگاه رویان است.

دکتر علی اسفندیار نیز در این بخش با اشاره به نیت و اقدام بزرگ مرحوم البرز، تأکید کرد: باید به نخبگان و اندیشمندان و دانشمندان بها دهیم تا بهانه‌ای برای رفتن نداشته باشیم. این روزها بهانه برای رفتن بسیار و ماندن سخت است، امید است این قسم حمایت‌ها و تشویق‌ها انگیزه‌بخش و دلگرم‌کننده باشد چراکه علم فرهیختگی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

دکتر مجید سیاوشی نیز در این آیین با بیان اینکه شاید در ظاهر آنچه مرحوم البرز بر جای گذاشته‌اند از جنس ماده است، گفت: اما با این اقدام آنچه خلق شد از جنس روح و علم است و ظرفیتی است که در خدمت نیات خیر مرحوم البرز قرار می‌گیرد و از ظرفیت این دل‌های همراه می‌توان برای این نیات و کمک به رفع آلام بشری بهره گرفت.

برترین‌های بخش فنّاوران

در ادامه این آیین از برترین‌های بخش فناوران برتر با اعطای تندیس و گواهی جایزه البرز و مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد؛ اسامی برترین‌های این بخش به شرح ذیل است:

ساسان آسیایی، دارای دو ثبت اختراع

نعیم جلالی، جشنواره جهش تولید دانشگاه

علیرضا دانشور، مخترع پلتفرم تشخیص زودهنگام طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها

هادی عطاپور، استاد برتر آموزشی دانشگاه

محمد فصیحی، دارای ۱۲ مورد پروژه های صنعتی خاتمه‌یافته

تورج محمدی، استاد نمونه کشوری

رامین هاشمی، نویسنده ۱۲۰ مقاله علمی

برترین‌های بخش طلاب

مهدی آزادپرور، دکتری فلسفه و کلام، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه

فهمیه احدی‌پور سیلاب، نویسنده مقالات متعدد و مولف کتاب

طیبه حیاتی، استعداد برتر سطوح ۲ و ۳ حوزوی، طلبه سطح چهار حوزه علمیه

محمدمهدی کمالی، طلبه ممتاز حوزه علمیه در سه دوره

محمد مروارید، نویسنده کتب و مقالات علمی و استاد حوزه علمیه

سمیه مهدیه، طلبه برتر و تحصیل همزمان در سه رشته

حامد میرزاخان، مولف ۱۸ عنوان کتاب و ۲۰ مقاله و استاد راهنمای پایان‌نامه‌های حوزوی

برترین‌ها در بخش دانشجویان علوم پزشکی

نگارسادات احمدی، دانشجوی مقطع دکتری حرفه‌ای و تحصیل همزمان در دو رشته آموزش پزشکی و بهداشت عمومی

مرتضی بناکار، تحصیل همزمان در دو رشته زیست فناوری و دندان‌پزشکی کودکان

نیما بهشتی‌زاده، برنده جوایز متعدد از بنیاد ملی نخبگان

زهرا حاج‌هاشمی، دانش‌آموخته ممتاز دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد

امین حسین‌زاده، دانشجوی نمونه کشوری

سمیرا رومینا، دانش‌آموخته  ممتاز دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، سفیر افتخاری نوآوری و اختراعات در هند و دارای ۲۵ اختراع ثبت‌شده

علی عباس‌زاده چراغ‌علی، دانشجوی برتر پرستاری

آرزو قدیمی، کارشناسی ارشد پرستاری کودکان، نویسنده کتب و مقالات علمی و مخترع

سهیل معتمد، دانشجوی نمونه کشوری در دو مقطع دکتری عمومی و تخصصی و نویسنده ۴۲ عنوان مقاله

سیدحسین موسوی، مولف شش عنوان کتاب و دارای هفت عنوان ثبت اختراع و کسب پنج عنوان در جشنواره‌های علمی

دکتر سرامی، برگزیده جایزه البرز در سال ۱۳۴۳ در ادامه آیین تجلیل از برترین‌های جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان با بیان اینکه دگراندیشی از مولفه‌های جدایی‌ناپذیر فرهنگ ایرانی است، گفت: داد و دهش که در ادبیات کهن ما مورد تأکید است یعنی آنچه را خدا عطا کرده در خدمت خلق دهیم.

این استاد دانشگاه که شصت قبل مورد حمایت بنیاد فرهنگی البرز قرار گرفته بود، به بیان خاطراتی از دوران دریافت این تشویق از سوی مرحوم حسینعلی البرز اشاره کرد.

دکتر محمدصادق موحد، معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان نیز در این آیین بیان کرد: نخبگان و دانشجویانی که امروز تقدیر شدند، در ابتدای راه تاثیرگذاری قرار دارند و استعداد بیشتر یعنی توانمندی بیشتر و این همان فتح الفتوحی است که کشور دنبال می‌کند و وقف می‌تواند پشتوانه خوبی برای این هدف باشد.

وی با اشاره به تفاهم بنیاد ملی نخبگان و بنیاد فرهنگی البرز، گفت: درگاه شناسایی بنیاد ملی نخبگان برای رسیدن به صاحبان استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف از ظرفیت بنیاد فرهنگی البرز بهره می‌گیرد و اینچنین زمینه برای توانمندسازی صاحبان استعداد و توسعه دایره اثرگذاری آنها مهیاتر می‌شود.

برترین‌ها در بخش دانشجویان علوم فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، هنر و کشاورزی

در ادامه و آخرین بخش از تقدیرها، از ۳۰ تن از برترین‌های بخش دانشجویی در رشته‌های علوم فنی، علوم انسانی، علوم پایه، هنر و کشاورزی با اعطای جایزه ۷۵ میلیون تومانی و گواهی و تندیس جایزه البرز تقدیر به عمل آمد که اسامی آنها به شرح ذیل است:

احسان آرشید، دانشجوی نمونه پژوهشی و نویسنده بیش از ۵۰ مقاله ملی و بین‌المللی

مهدی احمدی‌زاده، جزء سه نفر اول کارشناسی ارشد

علیرضا اسپرهم، نویسنده بیش از ۷۰ مقاله و دارای ثبت اختراع

محمدعلی امیرآبادی، پژوهشگر برتر دانشگاهی

مسعود بیژنی، برگزیده بنیاد ملی نخبگان

ملیکا حاجی‌محمدی، دانشجوی نمونه کشوری، رتبه اول جشنواره بین‌المللی حرکت

عبدالله حسینی اسکندیان، منتخب استعدادهای درخشان دانشگاه

سیدامیرسجاد خدامی، دانشجوی برتر مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری

مینا خیری‌آباد، کسب مدال نقره کشوری در المپیاد دانشجویی کشوری

مهران داداش‌زاده، ورودی استعداد درخشان مقاطع ارشد و دکتری

محمد رسولی، مولف چهار عوان کتاب و نویسنده ۶۰ عنوان مقاله

مریم زندی، رئیس هیئت مدیریه شرکت دانش‌بنیان

میلاد سکاکی، نویسنده بیش از ۱۰ مقاله، دارای تائیدیه فنی اختراع

محمدحسن شاهوردیان، دانشجوی ممتاز مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری

علی صفایی، ثبت دو اختراع داخلی، نویسنده کتب و مقلات متعدد

سیما طاهری، دانشجوی برتر مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری

زهرا عسگری‌جونقانی، نویسنده بیش از ۲۰ عنوان مقاله و فعال اجتماعی در امور داوطلبانه

علیرضا علاقی، پذیرش استعداد درخشان کارشناسی ارشد و دکتری

فرانک فقیری، نویسنده ۱۱ مقاله و ثبت دو اختراع و همکاری در طرح‌های پژوهشی و ملی

داود قیداری، دانشجوی نمونه کشوری، برگزیده جوایز بنیاد ملی نخبگان

حسم محمدمیرزایی، دانشجوی استعداد درخشان کارشناسی ارشد

مرضیه مروتی اردکانی، استعداد درخشان در همه مقاطع تحصیلی

حسن مظفری، نویسنده  ۲۹ مقاله علمی در مجلات و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی

مهسا معتقد، دانشجوی ممتاز در همه مقاطع و ورودی استعداد درخشان مقاطع ارشد و دکتری

حسام مقدسی، ثبت اختراع و ورودی استعداد درخشان مقاطع ارشد و دکتری

مرضیه موسی‌زاده، دانشجوی نمونه کشوری مقطع کارشناسی

جوادی مهدوی کلاته‌نو، موسس شرکت دانش‌بنیان و برگزیده چنیدن طرح بنیاد ملی نخبگان

اسماعیل میرمهدی، دانشجوی ممتاز دانشگاهی و برگزیده بنیاد می نخبگان

نگار نجیبی، ورودی استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد، برگزیده جشنواره جوان خوارزمی

سیدمحسن نعمتی، دارای ثبت اختراع

این همایش با گرفتن عکس یادگاری از ۶۱ برگزیده شصت و یکمین سال جایزه البرز به کار خود پایان داد.

مرحوم حسینعلی البرز

تابلوی تصویر مرحوم البرز که توسط استاد مخبر به صورت همزمان و زنده در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در حضور حاضرین در سالن همایش با تکنیک رنگ و روغن خلق شد.
تازه‌ترین نوشته‌ها