• اخبار
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد فرهنگی البرز و بنیاد ملی نخبگان
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد فرهنگی البرز و بنیاد ملی نخبگان

همزمان با شصت و یکمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز و در حاشیه برگزاری مراسم جایزه البرز 1402، تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک ‏مابین بنیاد فرهنگی البرز و بنیاد ملی نخبگان امضا شد.

حیدر ارشدی؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با اشاره به انعقاد تفاهم‌‏نامه مزبور به منظور توسعه همکاری‏‏‌های فیمابین گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اجرایی‌سازی اقدام‌های ملی سند راهبردی کشور در امور نخبگان به‌منظور تقویت و توسعۀ نظام شناسایی، هدایت، توانمندسازی و ارتقای نظام سیاست‌گذاری و مدیریت امور نخبگان و با هدف بکارگیری حداکثری از توانایی های نخبگان علمی جامعه و حضور فعال ایشان در چرخۀ خدمت به جامعه منعقد شده است.

دبیرکل جایزه البرز، موضوع این تفاهم‌نامه را همکاری در زمینۀ شناسایی و پشتیبانی از استعدادهای برتر (دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب) و سرآمدان علمی کشور (دانشمندان، مخترعان و فناوران)؛ و توسعۀ سازوکارها و بسترهای ارتباطی دو مجموعه بنیاد ملی نخبگان و بنیاد فرهنگی البرز به ‌منظور افزایش تعامل و تسهیل در امور شناسایی، هدایت، توانمندسازی و زمینه‌سازی برای اثرگذاری اجتماع نخبگانی و تسریع در تبادل اطلاعات میان دو طرف، بیان نمود.

ارشدی، ترویج فرهنگ علم‌آموزی و تجلیل از مقام علم و عالمان و توسعه و تنوع‌بخشی در تعریف سطوح و حوزه‌های فعالیت نخبگانی و روش‌های شناسایی آن‌ها را از جمله مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد و گفت: توسعۀ سازوکارهای حمایتی در زمینه های آموزشی، پژوهشی و مهارتی نخبگان و ارائۀ خدمات مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های فردی و گروهی و افزایش توانمندسازی نخبگان دارای توانایی تولید محصولات و خدمات با کیفیت در این تفاهم‌نامه، مورد تاکید و توجه قرار گرفته است تا با ایجاد انگیزه در جامعه نخبگانی در مسیر اعتلای علمی و فرهنگی کشور، موجبات آشنایی ایشان با سنت حسنه وقف و آثار آن در جامعه، به ویژه وقف در زمینه علم و فناوری را فراهم سازد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در ادامه افزود: همکاری در تبلیغ و معرفی جایزۀ البرز و اطلاع‌رسانی فراخوان ثبت‌نام این جایزه در میان اجتماع نخبگانی؛ و تأثیرگذاری برگزیدگی در جایزه البرز بر اعطای تسهیلات ویژۀ دانشجویان و طلاب مستعد تحصیلی و دانش‌آموختگان برتر؛ از جمله تعهداتی است که در این همکاری در دستور کار بنیاد ملی نخبگان خواهد بود. همچنین بر مبنای این تفاهم نامه، بکارگیری نظام ارزیابی فعال و اجرای آن برای شناسایی مستعدان و سرآمدان در حوزه‏های تخصصی و تأمین امکانات و تمهیدات لازم برای مشارکت در انجام فعالیت‌های مشترک از جمله تعهدات بنیاد فرهنگی البرز است.

ارشدی در پایان با اشاره به ارکان این تفاهم‌‏نامه گفت: به منظور اجرایی‌‏سازی تفاهم‌‏نامه، کارگروهی متشكل از نمايندگان دو بنیاد تشکیل و وظیفه تصمیم‌‏گیری در مورد نحوه اجرای برنامه‏‌های تعریف شده را برعهده دارند.

شایان ذکر است این تفاهم نامه که از ابتدای سال 1402 اجرایی می‌شود، همزمان با شصت و یکمین سال تاسیس بنیاد فرهنگی البرز به امضای دکتر ناصر باقری مقدم؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و دکتر حیدر ارشدی؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز رسیده است.

مرحوم حسینعلی البرز

تابلوی تصویر مرحوم البرز که توسط استاد مخبر به صورت همزمان و زنده در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در حضور حاضرین در سالن همایش با تکنیک رنگ و روغن خلق شد.
تازه‌ترین نوشته‌ها