همایش‌های جایزه البرز
برگزاری سالانه همایش جایزه البرز

جایزه البرز، هر ساله به نخبگان، پژوهندگان، دانشجویان، دانش‌­آموزان و ممتازین حوزه علمیه اعطاء می­‌گردد. این جوایز به صورت کشوری و معمولاً به همراه تجلیل از مقام والای چهره ماندگار، واقف زنده یاد حسینعلی البرز برگزار می­‌شود.

همایش ملی نخبگان

در نیمه اول هر سال طی یک مراسم با شکوهی با عنوان همایش ملی نخبگان البرز، از برگزیدگان این بخش در چهار گروه زیر تقدیر به عمل می‌ آید:

  • دانشمندان علوم مختلف
  • مخترعان و فناوران
  • دانشجویان علوم پزشکی و غیر پزشکی
  • طلاب علوم دینی
همایش ملی دانش آموزان

همایش ملی دانش آموزی جایزه بنیاد البرز با هدف تشویق دانش‌آموزان برتر کشور سالانه در نیمه دوم هر سال برگزار می گردد. شرکت کنندگان در این همایش، دانش آموزان فارغ التحصیل پایه نهم و پایه دوازدهم مقطع متوسطه در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند.

در این مراسم که با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می گردد، از نفرات ممتاز معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور تقدیر می‌شود.

دستورالعمل جایزه البرز

دبیرخانه جایزه بنیاد البرز، در آغاز فرایند انتخاب برندگان جایزه بنیاد البرز، دستورالعمل انتخاب و معرفی دانشجویان، مخترعین و فناوران و طلاب علوم دینی را از طریق سامانه alborzprize.ir منتشر می‌نمایند تا پس از طی مراحل مختلف، از برندگان جایزه در همایش باشکوهی تقدیر به عمل آید.

زمان برگزرای همایش و اعطای جوایز

شایان ذکر است همایش ملی سالیانه جایزه البرز (بخش نخبگان) با هـدف تقدیر از برترین دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب سراسر کشور، معمولاً در پانزدهم اردیبهشت ماه هر سال و بـا حضور مسؤولین و شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور در شهر تهران برگزار می‌شود.