• نشست ها
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک ‏مابین بنیاد فرهنگی البرز و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران
امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک ‏مابین بنیاد فرهنگی البرز و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک ‏مابین بنیاد فرهنگی البرز و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با هدف ترویج فرهنگ علم آموزی و تجلیل از مقام علم و عالمان از طریق شناسایی، معرفی، حمایت و تجلیل از دانشجویان و محققین مستعد دارای اختراع، طرح‌های تأییدی و طرح‌های پژوهشی و فناوری در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و اجتماعی و تشویق ایشان از طریق اعطای «جایزه البرز» در روز شنبه هفتم آبان ماه 1401 امضا شد.

دکتر حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در ابتدای این جلسه گفت: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های قابل اعتنایی در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران وجود دارد که در تعامل با مجموعه‌های ‌هم‌سو با ماموریت‌های خود، می‌تواند از طریق هم‌افزایی‌های ارزنده، فعالیت‌های با کیفیت و مثمرثمری در سطح کشور برای محققین و فناوران در پیش داشته باشد. موضوعی که بدون شک، هدف مشترک بسیاری از مجموعه‌های دولتی، عمومی و غیردولتی است، تا بتوانند جوانان کشور را نسبت به فعالیت های علمی و پژوهشی ترغیب کرده و بستر مناسب برای فعالیت آن‌ها ایجاد کنند.

ارشدی افزود: امیدوار هستیم که شکل‌گیری این تعامل میان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و بنیاد فرهنگی البرز منجر به آشنایی بیشتر محققان و پژوهشگران با ماموریت بنیاد فرهنگی البرز، یعنی تشویق ایشان برای ادامه و استمرار مسیر علمی و انگیزه‌بخشی و ترغیب آن‌ها به کارهای خیر شود.

دبیرکل جایزه البرز افزود: وجود اساتید و پژوهشگران متعدد و مرتبط با سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، می تواند در امر فرهنگ‌سازی در حوزه وقف علمی تأثیرات بسزایی داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد همکاری با سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به عنوان یکی از کانون ‌های محوری در حوزه ثبت اختراعات در بخش علم و فناوری، منجر به ترویج این نگاه و رویکرد در جامعه علمی شود.

دکتر محمد فیروزمند، سرپرست معاونت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین نیز با اشاره به اینکه این سازمان، از بدو پیدایش تاكنون ماموریت‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون مرتبط با توسعه علوم و فناوری كشور برعهده داشته است، گفت: این سازمان از یك سو بنا بر ضرورت‌ها و نیازهای جامعه به عنوان نهادی پیشتاز عهده دار ایجاد، توسعه و یا انتقال فناوری‌های موردنیاز در رفع معضلات پیش روی كشور بوده و از سوی دیگر با طراحی فرایندها و ایجاد بسترهای مربوطه، متولی راهبری و هدایت محققین از ایده تا تولید بوده است.

فیروزمند افزود: در هر دو مقوله توسعه فناوری و حمایت و راهبری پژوهشگران، بسیاری از طرح‌ها و فعالیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران الهام‌بخش دیگر مراكز پژوهشی و دانشگاهی در این حوزه ها بوده و نقشی بنیادین در الگودهی و اشاعه اینگونه فعالیت‌ها به سایر مراكز علمی و پژوهشی ایفا نموده است.

رئیس پژوهشگاه فناوری‌های نوین با بیان اینکه سابقه‌ و عملکرد بنیاد فرهنگی البرز، نشان از توانمندی‌های بالای این نهاد غیردولتی و مردم‌نهاد برای حمایت از پژوهشگران دارد گفت: امید است با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم با همکاری دو مجموعه، گام‌های موثری در این راستا برداریم.

در پایان این دیدار که با امضای تفاهم‌نامه مشترک خاتمه پذیرفت، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و هیئت همراه، از پژوهشکده‌ برق و فناوری اطلاعات و پژوهشکده‌ فناوری‌های شیمیایی سازمان بازدید به عمل آوردند.

مرحوم حسینعلی البرز

تابلوی تصویر مرحوم البرز که توسط استاد مخبر به صورت همزمان و زنده در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در حضور حاضرین در سالن همایش با تکنیک رنگ و روغن خلق شد.
تازه‌ترین نوشته‌ها