• جایزه 1401
  • انتخاب دانشمند منتخب جایزه البرز ۱۴۰۰ به عنوان چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ۱۴۰۲
انتخاب دانشمند منتخب جایزه البرز ۱۴۰۰ به عنوان چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ۱۴۰۲

چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی کشور در سال جاری به روال دوره های گذشته همزمان با همایش ملی بیوتکنولوژی یکشنبه ۱۶ مهرماه در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی معرفی شد. در این مراسم، از خدمات دکتر امیرعلی حمیدیه، دانشمند منتخب جایزه البرز ۱۴۰۰ با حضور رئیس انجمن زیست‌فناوری، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری و برخی دانشمندان این حوزه تقدیر شد.

 

امیرعلی حمیدیه (متولد ۱۳۵۱ در تهران)، دبیر پیشین ستاد توسعه سلول‌های بنیادی و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رئیس مرکز تحقیقات سلول و ژن‌درمانی کودکان‌، فوق تخصص خون و سرطان و پیوند سلول‌های بنیادی خونساز کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است‌. وی بنیانگذار نخستین بانک اهدا کنندگان سلول های بنیادی خون ساز در شرق مدیترانه است و با سابقه ۱۷ سال پیوند سلول های بنیادی خون ساز در دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو هیات رئیسه پیوند آسیا – اقیانوسیه APBMT و نماینده انجمن پیوند شرق مدیترانه EMBMT در سازمان جهانی پیوند WBMT است.

 

این منتخب جایزه البرز ۱۴۰۰ تاکنون به بیماران زیادی امید به زندگی بخشیده است و توانسته ۱۳۰۰ کودک مبتلا به بیماری سرطان خون را درمان کند. او در رابطه با بیماران خود می‌گوید که تاکنون از چندین ملیت مختلف برای معالجه شدن توسط او به ایران آمده‌اند و زیر نظر وی روند درمانی خود را پیش گرفته‌اند.

 

لازم به ذکر است دکتر امیرعلی حمیدیه در آئین پنجاه و نهمین سال جایزه البرز که در مرداد ماه سال 14۰۰ برگزار شده بود، به عنوان یکی از دانشمندان برتر کشور موفق به کسب جایزه البرز ۱۴۰۰ موسوم به نوبل ایرانی گردید.

مرحوم حسینعلی البرز

تابلوی تصویر مرحوم البرز که توسط استاد مخبر به صورت همزمان و زنده در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در حضور حاضرین در سالن همایش با تکنیک رنگ و روغن خلق شد.
تازه‌ترین نوشته‌ها