• اخبار
  • بازدید مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از رینوتکس 2023
بازدید مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از رینوتکس 2023

صبح جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲، دکتر حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با حضور در نمایشگاه بین المللی تبریز، از یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2023) و اولین فستیوال نوآوری و فناوری دانش آموزی (رینوفست) بازدید نمود.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با حضور در غرفه های این نمایشگاه و دیدار و گفتگو با اساتید، دانشجویان، دانش آموزان، مبتکران، مخترعان، فناوران و نوآوران، ضمن آشنایی بیشتر با طرح ها و ایده های خلاقانه آنان، به معرفی ظرفیت جایزه البرز به عنوان باسابقه ترین جایزه علمی کشور پرداخت.

 

دبیرکل جایزه البرز با اشاره به وجود مراکز متعدد دانشگاهی و آموزش عالی، نوجوانان و جوانان مستعد در استان آذربایجان شرقی گفت: در اجرای رویکرد بنیاد فرهنگی البرز در حمایت از طرح های خلاقانه و ایده های نو، تمام افراد دارای محصول فناورانه که در سطح این استان و به طور مشخص در این نمایشگاه حضور دارند، می­توانند با مراجعه به سایت جایزه البرز به نشانی www.alborzprize.ir (بخش نخبگانی)، نسبت به دریافت و مطالعه «شیوه‌نامه فناور برتر جایزه البرز 1403» مبادرت ورزند و در صورت واجد شرایط بودن، حداکثر تا انتهای آذر ماه سال جاری در سامانه جایزه البرز ثبت‌نام نمایند.

 

قابل ذکر است در حاشیه این بازدید که با حضور دکتر علیرضا احمدیان دبیر فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی و برگزیده پنجاه و ششمین سال جایزه البرز همراه بود، با تعدادی از مسئولان کشوری و استانی حاضر در دبیرخانه نمایشگاه از جمله دکتر اسدی‌فر، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ دکتر اسدی، مدیرکل کسب و کار وزارت صمت؛ دکتر رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکتر یزدانی، مدیرکل آموزش متوسطه اول وزات آموزش و پرورش؛ دکتر فلاح، مشاور نوآوری و فناوری استاندار آذربایجان شرقی و ….، پیرامون ظرفیت‌های جایزه البرز صورت پذیرفت.

 

یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳) در راستای بهبود فضای کسب و کار و حمایت از طرح ها و شرکت های دانش بنیان از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار شد. جذب و پرورش ایده‌های نوآورانه و فناوری‌های کاربردی، ایجاد بستری مناسب برای شبکه‌سازی میان فناوران و بازیگران زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور، کمک به تجاری‌سازی فناوری، شناسایی و حمایت از فناوری‌های برتر کشور و شناسایی نیاز‌های فناورانه صنایع کشور و تلاش برای ارتقای فناوری آن‌ها، از اهداف برگزاری رینوتکس اعلام شده بود.

 

مرحوم حسینعلی البرز

تابلوی تصویر مرحوم البرز که توسط استاد مخبر به صورت همزمان و زنده در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در حضور حاضرین در سالن همایش با تکنیک رنگ و روغن خلق شد.
تازه‌ترین نوشته‌ها