• اخبار
  • افتتاحیه دومین رویداد فناوران البرز همراه با برگزاری فرایند داوری در بخش فناور برتر جایزه البرز ۱۴۰۳
افتتاحیه دومین رویداد فناوران البرز همراه با برگزاری فرایند داوری در بخش فناور برتر جایزه البرز ۱۴۰۳

به گزارش دبیرخانه جایزه البرز، «دومین رویداد فناوران البرز» به منظور بررسی و انتخاب شایسته طرح‌هایی که حدنصاب اولیه امتیازات را در فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۳ کسب نموده‌اند، چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه؛ دکتر خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری؛ دکتر اسدی، مدیرکل کسب‌و‌کار وزارت صمت و جمعی از مسئولین فرهنگی و علمی کشور در مرکز شکوفایی و نوآوری ریاست جمهوری برگزار شد.

بنابر این گزارش، دکتر حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: در سال‌های اخیر، در فرآیند انتخاب فناوران و مخترعان تحولی صورت گرفت و از وضعیت دریافت اسامی از مراجع ذیربط، به ثبت‌نام واجدان شرایط در فراخوان جایزه و حضور در رویداد تغییر یافت.
در سال جاری و در بخش فناوران، قریب به ۲۰۰ طرح به دبیرخانه جایزه البرز شد که از این مجموعه ۳۰ طرح نهایی و همسو با شرایط مدنظر انتخاب شدند که در نمایشگاه و رویداد دوروزه فناوران البرز، دستاوردهای خود را عرضه می کنند.

وی ادامه داد: طرح ها در پنج بخش داوری می شوند و فرآیند داوری تا عصر فردا طول می کشد تا برترین های جایزه البرز در این بخش برای معرفی در همایش جایزه البرز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مشخص شوند.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی، رییس سازمان و اوقاف خیریه دیگر سخنران این رویداد اظهار کرد: علم به اندازه ای اهمیت دارد که قرآن برای شهرهای فاقد علم و غیرپیشرو تعبیر قریه و برای شهرهای پیشرو در علم، تعبیر مدینه را به کار می برد.
وی با اشاره به توصیه های فراوان امامین انقلاب درباره علم و دانش، ابراز کرد: وظیفه نسل دوم و سوم انقلاب، جهاد علمی برای صدرنشینی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام خاموشی تأکید کرد: سازمان اوقاف خود را برای همکاری با دانش بنیان ها آماده کرده است و برای این موضوع، صندوقی را راه‌اندازی کرده است.

وی در پایان با اشاره به برکات نیات خیراندیشانه مرحوم البرز واقف موقوفه بنیاد فرهنگی البرز خاطرنشان کرد: تقریبا بدل کار مرحوم البرز پیدا نمی شود. کسی که اموالش را وقف می کند و ساکن مسافرخانه می شود و خانه‌اش را وقف می‌کند و حتی جسدش را وقف علم می کند. امیدواریم بتوانیم از این اقدام ایشان برای زندگی پیش رو الگو بگیریم.

آقای دکتر ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و دکتر اسدی مدیرکل کسب‌و‌کار وزارت صمت، از دیگر سخنرانان این رویداد بودند.

شایان ذکر است دومین رویداد فناوران البرز، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۷ و ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲؛ از ساعت ۹ الی ۱۶ در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌گردد.

مرحوم حسینعلی البرز

تابلوی تصویر مرحوم البرز که توسط استاد مخبر به صورت همزمان و زنده در مراسم اعطای جایزه البرز 1401 در حضور حاضرین در سالن همایش با تکنیک رنگ و روغن خلق شد.
تازه‌ترین نوشته‌ها